top of page

Motoristický svět v plamenech: „Když už si myslíš, že jsi viděl všechno, přijde Apple s CarPlay Ultra

  • před 5 dny
  • Minut čtení: 4

Motoristický svět v plamenech
Motoristický svět v plamenech

Vítá Vás sedmé vydání Motoristický svět v plamenech – místa, kde je sarkasmus standardní výbavou a zdravý rozum se prodává za příplatek. Apple konečně přinesl revoluci do infotainmentu… ale jen pokud jezdíte Aston Martinem a vaše garáž má víc metrů čtverečních než váš dům. Volkswagen opět ukazuje, že vývoj softwaru je obtížnější než přistání na Měsíci, Renault zabíjí vlastní legendu s výrazem „je to pro vaše dobro“, Fiat posílá Pandu do automobilového nebe a Toyota staví tank, který vypadá, jako by ho navrhoval bývalý skaut se zálibou ve švýcarských nožích. Zkrátka, pokud jste si mysleli, že už vás v autoprůmyslu nic nepřekvapí, držte si volant. Překvapení teprve začíná.


📱 Apple CarPlay Ultra: Luxusní infotainment pro ty, co si koupí i zrcátko na leasing

CarPlay Ultra

Apple slíbil, že nový CarPlay přepíše dějiny infotainmentu. A opravdu – přepisuje je, ale jen pro hrstku majitelů vozů Aston Martin, kteří mají tak místo palubovky digitální planetárium. Tahle šílenost jménem CarPlay Ultra umí zobrazit navigaci, rychlost, teplotu, otáčky i klimatizaci přímo na přístrojovce – a navíc to celé vypadá jako operační sál Tesly po redesignu od Jonyho Iva (boss designu Apple).


Háček? Funguje to jen v Americe a jen ve vybraných modelech jako DB12, Vantage nebo DBX. Celý svět si zatím utírá sliny a čeká, až Apple rozhodne, jestli si zrovna jeho značka zaslouží pozvánku do infotainmentového nebe.



💻 Volkswagen: Do roku 2030 doženeme Passat B8 ... snad.

Volkswagen

VW oznámil další odklad softwarových platforem. Cariad je v chaosu, ID modely pořád nefungují, jak bylo slibováno. Ale Volkswagen stále věří v pokrok. Ale jen pokud přijde pozdě, nefunguje, a nestihne homologaci.


Jejich dceřiný startup Cariad se měl stát mozkem nových aut. Místo toho připomíná člověka, co si koupil puzzle s 5000 dílky a zjistil, že jsou všechny z IKEA. Výsledkem je, že nové vozy VW budou ještě dlouho mít software, který vypadá jako Windows XP po lobotomii. A ID.7? Ten už by možná mohl parkovat sám, kdyby se mu nezasekl touchscreen na ... „čekejte, načítám“.



🛞 Toyota Land Cruiser 250: Retro monstrum, které vypadá jako památník benzínového testosteronu

Toyota LC 250

V Toyotě si zjevně zaměstnanci otevřeli archiv starých katalogů, dali si panáka saké a řekli: „A teď z toho udělejme něco, co vypadá retro, ale s cenou, která způsobí mikrozáchvat každému, kdo si pamatuje, když LC stál pod milion.“ A výsledek? Land Cruiser 250, kolosální návrat ke kořenům – s karoserií evokující Hummer H1, Jeep Wrangler a Land Cruiser J70, nacpanou do digitálního světa, který se tváří moderně, ale radši by šel zpátky do lesa.


Auto má rám. Auto má redukci. Auto má čudlíky. A auto má výraz „můžu projet Saharu, nebo taky nákupák v Uhříněvsi, je mi to fu(c)k.“ Pod kapotou hybridní 2.4 turbo a v interiéru design, který potěší každého, kdo se začne dusit při pohledu na dotykové klimatizace. Displeje? Jsou tam, ale jen aby neurazily Kaliforňana. Jinak čudlíky, matný plast, madla, a celé to působí jako vojenské cvičení ve verzi „glamping pro ropnou princeznu“. Auto, které má duši – a karoserii – z doby, kdy se ještě psalo „4x4“ a nemyslelo se tím Wi-Fi.


Zkrátka: Land Cruiser je zpět. Silnější, těžší, hranatější. Jen za cenu roku 2025...



🚙 Renault Espace: z velkoprostorového vizionáře SUV-čunětem

Renault Espace

Renault potvrdil konec klasického MPV. Espace je už jen přeznačený Austral se sedadly navíc. Kdysi to byl Espace – průkopník rodinné mobility, auto, které vynalezlo MPV ještě předtím, než jsme věděli, že něco takového potřebujeme.


Dnes? Jen o pár centimetrů delší Renault Austral, který se tváří jako sedmimístné SUV, ale třetí řada je vhodná maximálně pro děti nebo trpaslíky z ... prostě trpaslíky. Renault tak elegantně zabil svou ikonu. Proč? Protože SUV se líp prodávají. I kdyby byly duté jak projev francouzského prezidenta.



🐼 Fiat Panda skončila. Ať žije Panda. Teda… možná.

Fiat Panda 2025

Výroba Pand se ve své tradiční podobě v Itálii definitivně zastavuje. Nový model bude elektrický a vyráběný v Srbsku.


Panda – ta roztomilá krabička s duší italského espressa – definitivně končí. A nová? Bude elektrická, větší, těžší, a už vůbec ne levná. A hlavně: vyráběná v Srbsku, protože Itálie je dnes zjevně příliš drahá pro výrobu něčeho, co má stát méně než 20 tisíc euro.


Fiat se tak vzdává posledního smyslu své existence: lidového auta pro masy. Z půvabného nákupního vozíku se stává bateriový pokus o crossover, který nebude bavit nikoho – kromě účetních.


A co závěrem? Doba, kdy jste rozlišovali auto podle značky, je pryč. Dnes se pozná podle toho, kolik má displejů, měsíčních předplatných a jestli už se dá spárovat s vaší ledničkou. Apple vám konečně ukáže rychlost tachometru – ale jen když máte Aston za osm míčů. VW vám dodá nový software – až si Elon postaví Hyperloop. A když chcete spolehlivý offroad? Toyota vám ho ráda prodá… ovšem zabalený v retro plechu a s cenovkou, která dřív visela na stavebním pozemku.


Mezitím Panda mizí, Espace se přejmenovává a všechno, co jste měli rádi, je buď elektrické, nebo v Srbsku.

Ale hlavně že máme widgety, ambientní podsvícení a update, co vám z přístrojovky udělá TikTok studio.


Tak ať žije pokrok. Jen se radši nedívejte moc blízko – mohl by být předplacený.


Přečtěte si nás zase příště s novinkami v Motoristickém světě v plamenech!🚗💨🔥 Aby Vám nic neuniklo, dejte si odběr a nezapomeňte nás olajkovat na sockách… to je dneska in. 🚀


FlexiDrive Invest a.s. doporučuje:


2 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Bomber
před 16 minutami
Rated 5 out of 5 stars.

prostě trpaslíky🤣👏

Like

Guest
před 4 dny
Rated 5 out of 5 stars.

Tak ať žije pokrok..

Like
bottom of page