Motoristický svět v plamenech: Zlaté padáky, mrtvé baterky a Toyota, která nezastaví ani na oranžovou
- 30. 3.
- Minut čtení: 4

🚗🔥Němci platí zaměstnancům miliony, aby vypadli. Elektromobily v Česku padají, Brusel utahuje smyčku, Trump "izoluje" Ameriku. A Toyota? V Kolíně jede bomby. Páté číslo Motoristický svět v plamenech je tady a hoří jak výfuk na Nürburgringu.
🧨 Zlaté padáky z Německa: 12 mega za to, že vypadneš? Willkommen in Autoabsurdis!

Německé automobilky – kdysi motory Evropy, dnes už spíš parníky najíždějící do ledovce. Mercedes-Benz, donedávna král elegance, začal rozdávat svým zaměstnancům výkupné za to, že odejdou po svých. A ne ledajaké – mluvíme až o 12 milionech korun za „dobrovolný“ odchod. Proč? Protože mají v administrativě víc lidí než TikTok tanečníků na dámských záchodech.
Zní to jako špatný vtip? Jenže tady jde o velmi reálné zoufalství pod kapotou slavného trojcípého hvězdoletu Titanic-Benz. Když si spočítáš, že ušetří víc tím, že někoho zaplatí za odchod, než že ho nechají v práci… no, vítej v automobilovém matrixu. Tohle není restrukturalizace. Tohle je “jak rychle utéct, než to celé bouchne”.
🔌 Elektromobily v Česku? Lidi chtějí, ale jen ty s volantem a bez kabelu

V Česku se vyrobilo rekordních 1,45 milionu aut. Hurá? Ne tak rychle. Zatímco výroba frčela jak rozvážková Fabia v Brně, podíl elektromobilů klesl o 16 %. Jinými slovy: Češi mají pořád radši vůni benzínu než příchuť prodlužky.
Není divu – nabíjecí síť vypadá jako slib politiků: hodně mluví, ale když ji potřebuješ, není tam. A když už je, tak nefunguje. Můžeme to zabalit do marketingu, ale lidi nejsou blbí. Nechtějí čekat 6 hodin, aby dojeli z Berouna do Liberce. Chtějí jet. Hned. A s topením.
🚔 Emisní pokuty: EU má nový plán – zničit, co ještě jakž takž funguje

Brusel si řekl, že když už se automobilky hroutí pod tlakem inflace, nákladů a přechodu na e-mobilitu, je čas je ještě víc přiškrtit. Takže – nové pokuty za CO₂. Super!
Česko a Itálie se vzepřely a prohlásily: “To už fakt ne, kámo!” Je to jako by tě někdo mlátil klackem, a když zvedneš ruku na obranu, obviní tě z agrese.
Je tohle ještě unie, nebo už jen drahá parodie na realitu? Automobilky varují: pokud se to nezmění, budou radši investovat do fabrik v USA. Anebo na Marsu. Tam je aspoň klid a žádný Brusel.
🛞 Toyota Kolín: Japonci dělají v Česku zázraky. A nikdo o tom nemluví

V Kolíně se maká jak ve středověký kovárně, jen místo podkov tam padají Yarisy. Toyota překonala výrobní plán o 32 000 aut a víc než polovina z nich jsou hybridy. A pozor, bez povinného zpěvu při výrobě!
Zatímco jiní brečí, že je málo čipů, dílů a lidí, v Kolíně to valí jako kdyby měli tajnou baterii od Tesly (BYD) pod podlahou.
🧱 Trumpovo velké automobilové embargo: 25 % clo na všechno, co nemá samolepku „Made in Murica“

Zatímco svět se snaží nezkolabovat pod tlakem inflace, energetických krizí a války o každé SUV s rozumnou spotřebou, Donald Trump vtrhl zpět na scénu jako kovboj v tanku – a vyhlásil válku automobilům. Konkrétně těm, které nebyly počaty, vyrobeny a posvěceny na americké půdě.
Ano, od dubna platí v USA 25% clo na všechny vozy, které si dovolily vzniknout jinde než v zemi hamburgerů a hromadných žalob.
A víte co? Trump to miluje.
Doslova prohlásil, že „je mu zcela jedno, že auta zdraží“. Protože když vy nechcete platit víc, tak si přece můžete koupit Chrysler. Nebo starší Buick. Nebo se naučit chodit.
Jeho logika je jednoduchá: když už neumíme vyrábět auta, která někdo chce, zkusíme alespoň donutit zákazníky, aby na ta ostatní neměli. Takže co teď? BMW bude v USA dražší než let na oběžnou dráhu. Toyota? Ta bude cenově dostupná jako soukromý ostrov. A Volkswagen? Ten možná spadne zpátky do Berlína ještě dřív, než projde celní deklarací.
Ale nebojte – Ford a General Motors teď budou mít konečně šanci vyrábět auta, která si nikdo nechce koupit… ještě dráž.
🛑 Mercedes-Benz G: Auto roku? V benzínu král dun. V elektrice maximálně do dětského pískoviště.

Mercedes-Benz třídy G byl korunován českým Autem roku 2025. A zaslouženě! Vždyť G-éčko je jako James Bond v ocelové kostce – vytříbené, nezastavitelné, a když je potřeba, taky elegantně brutální. Ale teď přijde zrada...
Porota se prý nadchla hlavně pro novou elektrickou verzi. Ano, opravdu. G-éčko na baterky. Tedy něco jako když zrovna přijdete do steakhouse a místo pořádného krvavého roštěnce vám naservírují tofu s chutí prodlužky. Klasické G – v dieselové nebo benzínové variantě – je legenda. Je to stroj, co se směje lavinám, projede džungli, Saharu, sibiřský permafrost i středočeské rozmlácené okresky bez ztráty kytičky. Když se na něm něco porouchá, většinou to znamená, že to narazilo do tanku. A ten tank prohrál. Elektrické G? To se v terénu cítí asi tak jistě, jako influencer na farmářském trhu. Než se stihnete nadchnout z tichého rozjezdu, dojede vám baterka. Možná v půlce příjezdové cesty k vaší víkendové chalupě. V ideálním případě to dojede na hranici písku a asfaltu, a pak si to radši sedne do stínu a simuluje přehřátí.
A Sahara? Tam by si elektro-G vedlo výborně. Třeba jako mobilní solární gril. Písek, horko, žádná zásuvka v okruhu 2 000 km – co víc si přát? Nejlépe funguje jako orientační bod: „Drž se rovně, dokud neuvidíš německou kostku zakopanou po okna, jak bliká nouzovkou už třetí den.“
Dnešní automobilový svět se víc než kdy jindy podobá cirkusu bez šapitó. Ale aspoň se u toho můžeme zasmát, než nám zakážou jezdit úplně. Takže – užívejte volant, dokud ho máte!
Přečtete si nás zase za týden s novinkami v Motoristickém světě v plamenech!🚗💨🔥 Aby Vám nic neuniklo, dejte si odběr a nezapomeňte nás olajkovat na sockách...to je dneska in 🚀
FlexiDrive Invest a.s. doporučuje
Comments