Motoristický svět v plamenech: Brusel udeřil kladivem, Tesla se hroutí, Stellantis hledá Supermana a Japonsko chce zachránit spalováky
- 10. 3.
- Minut čtení: 2
Aktualizováno: 17. 3.

Evropská komise potvrdila konec spalováků v roce 2035 – žádné výjimky, jen elektro. Mezitím Tesla klesá, kvalita už přestává být k smíchu a investoři prchají. A Japonci? Ti se nevzdávají a tlačí syntetická paliva.
Kdo vyhraje? Bruselská bateriová diktatura, nebo spalovací rebelie? Čtěte Motoristický svět v plamenech 🚗🔥
2035: Konec diskuzí, Evropská komise zamítla námitky. Česko a Itálie ostrouhaly

Evropská komise si konečně vyhrnula rukávy a s neochvějnou jistotou oznámila, že rok 2035 zůstává bodem zlomu – od té doby se v EU budou moci prodávat jen vozidla s nulovými emisemi.
Ano, slyšíte správně – žádná spalovací auta, žádný benzín, žádná nafta. Jen elektromobily a možná pár vodíkových unicornů.
Itálie a Česko se sice snažily lobovat za e-paliva a výjimky pro spalovací motory, ale Brusel byl neoblomný. Evropská zelená revoluce pokračuje bez výhybek.
A teď ta ironie – prezidentka Evropské komise Ursula von der Leyenová byla viděna, jak se veze v Audi A8 W12, tedy v pěkně naducané benzínové limuzíně s dvanáctiválcem pod kapotou.
Zkrátka, kázat vodu a pít benzín – nový bruselský sport.
Tesla v troskách? Výroba se zpomaluje a akcie letí dolů

Vypadá to, že Tesla zažívá největší krizi od dob Muskova tweetování pod vlivem kávy a marihuany. Výroba v továrně v Šanghaji zpomaluje, dodávky klesají a cena akcií se propadla za poslední měsíc o 15 %.
Musk sice pořád slibuje robotaxíky, Cybertrucky bez klik a AI revoluci, ale investory to už přestává bavit.
Navíc se ukazuje, že Tesla v Evropě začíná narážet na realitu – zákazníci nejsou tak nadšení z aut, která mají díry mezi panely větší než průměrný evropský deficit.
Japonci se nevzdávají: Toyota a Mazda tlačí syntetická paliva a hybridy

Na druhé straně světa Japonci neskládají zbraně. Toyota, Mazda a Subaru oznámily velkou alianci na vývoj spalovacích motorů pro syntetická paliva.
A proč? Protože vědí, že ne každý si může dovolit Teslu za milion a že baterie nejsou zázračným řešením pro všechny trhy.
Mazda dokonce testuje svůj legendární Wankel na e-paliva! Takže zatímco Evropa škrtá spalováky, Japonci je ladí na budoucnost.
Stellantis hledá supermana

Jako by toho bylo málo, Stellantis hledá nového CEO. Ano, koncern, který vlastní značky jako Peugeot, Opel, Fiat nebo Jeep, se rozhodl, že potřebuje nového zachránce – ideálně někoho, kdo by dokázal udržet firmu v zisku a zároveň přesvědčit Brusel, že elektroauta, která nikdo nechce, jsou skvělý nápad.
A teď přichází ten nejlepší detail – nový šéf má brát půl miliardy korun ročně. Takže pokud umíte dělat PowerPoint prezentace, věříte v elektro revoluci a dokážete udržet Stellantis nad vodou, neváhejte! Možná dostanete firemní Fiat 500e jako bonus.
Tak zase za týden – to ještě budeme mít dovoleno jezdit i na benzín! 🚗💨🔥
FlexiDrive Invest a.s. doporučuje
Firemni Fiat 500e , tak do toho jdu 😅